ماهی قزل آلا غول پیکر ماقبل تاریخ دارای سنبله های عاج مانندی بود که برای دفاع، لانه سازی: مطالعه استفاده می شد


این مقاله جدید می‌گوید ماهی قزل آلا غول‌پیکر که پنج میلیون سال پیش در آب‌های ساحلی شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می‌کرد، از خارهای عاج مانند به عنوان مکانیسم‌های دفاعی و ساخت لانه‌های تخم‌ریزی استفاده می‌کرد.

اولین اکتشافات فسیلی یک ماهی قزل آلا به طول 2.7 متر در اورگان در دهه 1970 ناقص بود و محققان را بر آن داشت تا حدس بزنند که این ماهی دندان های نیش مانند دارد.

نام مستعار ماهی منقرض شده «سالمون دندان صابری» بود، اما مطالعه‌ای که در مجله معتبر PLOS One منتشر شد، نام آن را به «سالمون دندان سنبله» تغییر داد و ادعا کرد که هم نرها و هم ماده‌ها دارای ویژگی «چند عملکردی» هستند. .

ادوارد دیویس، یکی از نویسندگان این مطالعه، می گوید که کشف دندان های عاج مانند به دنبال کشف جمجمه های فسیل شده در سایت اورگان در سال 2014 است.

دیویس، استادیار علوم زمین در دانشگاه ایالتی اورگان، می‌گوید از دیدن این که جمجمه‌ها «دندان‌هایی در کناره» داشتند، شگفت‌زده شد.

او می‌گوید بر خلاف تصور در دهه 1970، دندان‌ها را نمی‌توان برای هر نوع گاز گرفتن استفاده کرد.

دیویس در مورد کشف فسیل سال 2014 می گوید: «این قطعا لحظه شگفت انگیزی بود. – فهمیدم همه آثار هنری و همه وسایل تبلیغاتی… که دو ماه قبل از نمایشگاه جدید درست کردیم، نامناسب بودند. تاریخ.”

این گزارش توسط Canadian Press برای اولین بار در 24 آوریل 2024 منتشر شد.

مطبوعات کانادا

دیدگاهتان را بنویسید