محقق سابق MIT که دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه ییل را کشت به 35 سال زندان محکوم شد


نیوهیون، کنتیکت (AP) – یک محقق سابق MIT روز سه‌شنبه به جرم قتل یک دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل که با شلیک گلوله بیرون ماشینش در یکی از خیابان‌های کنتیکت به قتل رسید، محکوم شد.

Qinxuan Pan، 33 ساله، که در ماه فوریه به قتل عمد اعتراف کرد، در یک جلسه دادگاه در دادگاه نیوهیون مملو از خانواده و دوستان قربانی کوین جیانگ عذرخواهی کرد.

پان گفت: «من به خاطر آنچه اعمالم باعث شده است و برای هر کسی که صدمه دیده است متاسفم. جریمه هایم را کاملا می پذیرم.

جیانگ، 26 ساله، کهنه سرباز ارتش ایالات متحده که در شیکاگو بزرگ شده و دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشکده بهداشت محیطی ییل است، به تازگی آپارتمان نامزدش در نیوهیون را در غروب 6 فوریه 2021 ترک کرده بود که چندین گلوله به او شلیک شد. توسط پان، پلیس و دفتر دادستانی گفت. این زوج چند روز قبل نامزد کرده بودند.

چند تن از بستگان و دوستان جیانگ در دادگاه صحبت کردند قبل از اینکه قاضی حکم را صادر کند، که پان به عنوان بخشی از توافق نامه خود با آن موافقت کرد.

پسرم جوان فوق العاده ای بود که برای زندگی ارزش قائل بود و عمیقاً به خدا (باور) داشت. مینگچن جیانگ، پدر جیانگ، می‌گوید: «او آینده‌ای روشن در پیش داشت – آینده‌ای که وعده داد عشق خدا را در همه جا گسترش دهد.

انگیزه قتل هرگز به طور کامل روشن نشد. محققان گفتند که آنها دریافتند که پان و نامزد جیانگ در رسانه های اجتماعی با هم ارتباط داشتند و در حین تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست، جایی که هر دو فارغ التحصیل شده بودند و پان در زمان تیراندازی به عنوان دستیار پژوهشی کار می کرد، با هم آشنا شدند.

بر اساس این اسناد، نامزد جیانگ به مقامات گفته است که او و پان “هرگز رابطه عاشقانه یا جنسی نداشتند، آنها فقط دوست بودند، اما او در آن زمان احساس می کرد که او به او علاقه مند است.”

پس از تیراندازی، پان از صحنه گریخت و به مدت سه ماه از پلیس فرار کرد و سپس در آلاباما دستگیر شد، جایی که مقامات گفتند او با نام جعلی با 19000 دلار پول نقد، یک پاسپورت و چندین تلفن همراه زندگی می کرد.

آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید