گروه‌های مسلمان در برخورد پلیس با دو حمله با چاقو در سیدنی مدعی استانداردهای دوگانه هستند


نیوکاسل، استرالیا (AP) – گروه‌های مسلمان در استرالیا روز جمعه از واکنش ناهماهنگ پلیس به دو حمله با چاقو در سیدنی در این ماه انتقاد کردند و گفتند که این اقدام باعث ایجاد تصوری از استانداردهای دوگانه شده و اقلیت مسلمان این کشور را بیش از پیش از خود دور کرده است.

شورای ملی ائمه اطهار استرالیا گفت که حمله به مرکز خرید Bondi Junction “به سرعت به عنوان یک مشکل سلامت روان شناخته شد” در حالی که زخمی شدن یک اسقف مسیحی در کلیسای سیدنی دو روز بعد “تقریبا بلافاصله به عنوان یک اقدام تروریستی طبقه بندی شد”.

رامیه عبدا سلطان، سخنگوی شورا در بیانیه ای از ائتلاف مسلمانان استرالیا و شبکه حقوق بشر مسلمانان استرالیا گفت: “رویکردهای متفاوت در مورد دو حادثه خشونت آمیز اخیر آشکار است.”

او گفت: «چنین تناقضاتی در پاسخ، حس استانداردهای دوگانه را در فرآیندهای اجرای قانون و قضایی ایجاد می‌کند.

یک پسر 16 ساله متهم به چاقو زدن اسقف مار ماری امانوئل و یک کشیش در کلیسای مسیح چوپان خوب در 15 آوریل است، دو روز پس از حمله باندی جانکشن که شش کشته و ده ها مجروح جدی برجای گذاشت. یک مهاجم تنها با سابقه بیماری روانی.

هفته گذشته، این پسر به یک اقدام تروریستی متهم شد، جرمی که حداکثر مجازات آن حبس ابد است.

پنج نوجوان 14 تا 17 ساله نیز در ارتباط با چاقو زدن در کلیسا به تروریسم متهم شده اند. آنها از جمله هفت نفری بودند که در یک سری حملات بسیار تبلیغاتی در جنوب غربی سیدنی در جریان یک عملیات بزرگ گروه ضربت تروریسم مشترک دستگیر شدند.

این پسران متهم به حمایت از ایدئولوژی مذهبی افراطی خشونت آمیز، روز پنجشنبه در دادگاه کودکان سیدنی حاضر شدند و تنها پسر 14 ساله به قید وثیقه آزاد شد. او روز جمعه همچنان در بازداشت به سر می برد و در انتظار تجدید نظر بود.

سلطان خواستار تحقیق درباره روندهایی شد که منجر به حملات پلیس شد تا شفافیت و پاسخگویی در سیستم قضایی تضمین شود و از به حاشیه راندن گروه های قومی و مذهبی مختلف جلوگیری شود.

سلطان گفت: «ما همچنین باید به مشکل مشکل‌ساز و طولانی‌مدت پروفایل‌های نژادی و مذهبی که برای دهه‌ها بخشی از بافت اجتماعی بوده است رسیدگی کنیم. این فرض که تروریسم به طور جدایی ناپذیری با مذهب مرتبط است، نه تنها دقیق نیست، بلکه مضر است.»

کریس مینز، نخست‌وزیر نیوساوت ولز موافقت کرد که درست کردن اتهامات مربوط به تروریسم مهم است، اما هرگونه نیاز به تغییر را رد کرد.

مینز روز جمعه در یک کنفرانس خبری در سیدنی گفت: «حقیقت این است که در برخی موارد، و این تنها برخی از مواردی است که اقدامات تروریستی انجام می‌شود، نتیجه افراط‌گرایی مذهبی است.

در همین حال، یک دانشجوی دانشگاه سیدنی ادعای افترا علیه کانال هفت استرالیا را به دلیل شناسایی اشتباه او به عنوان مهاجم در حمله به مرکز خرید Bondi Junction تسویه کرد.

کانال هفت، دانش آموز 20 ساله بنجامین کوهن را پس از اینکه نامش در چندین پست در X، که قبلاً توییتر نامیده می شد، منتشر شد، به دروغ شناسایی کرد.

پلیس بعداً عامل تیراندازی را جوئل کوکی 40 ساله شناسایی کرد که توسط اولین افسر پلیس پاسخگو مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

جف هاوارد، مدیر عامل سون در بیانیه‌ای که توسط شرکت پخش استرالیایی منتشر شد، گفت: «سون تصدیق می‌کند که شناسایی یک اشتباه جدی بوده و این اتهامات کاملاً نادرست و بی‌اساس بوده است». در جمعه.

او گفت سون “از شما به دلیل آسیبی که در نتیجه نظرات سون در مورد شما به شما و خانواده شما وارد شده است عذرخواهی می کند”.

جزئیات دیگر حل و فصل مخفی نگه داشته می شود.

کایران اسمیت، آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید