جمهوریخواهان یوتا نامزدی را برای کرسی باز مجلس سنای آمریکا، میت رامنی، انتخاب خواهند کرد


سالت لیک سیتی (AP) – دوازده جمهوری‌خواه یوتا که برای جایگزینی میت رامنی در سنای ایالات متحده رقابت می‌کنند، قرار است روز شنبه برای نامزدی این حزب در رقابتی که انتظار می‌رود نشان‌دهنده محافظه‌کاری سیاسی را برای رای‌دهندگان امروزی در این ایالت جذاب‌تر نشان دهد، مبارزه کنند. .

رامنی مدت‌هاست که چهره جناح معتدل‌تر حزب بوده است و ناظران به دقت دنبال می‌کنند که آیا رای‌دهندگان جانشینی را انتخاب می‌کنند که سیاست‌هایش بیشتر با سناتور بازنشسته همسو باشد یا یکی دیگر از سناتورهای محافظه‌کار یوتا، مایک لی، که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق حمایت می‌کند. ترامپ.

برنده کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در روز شنبه، که به نفع نامزدهای راست افراطی است که به سرسخت‌ترین اعضای حزب متوسل می‌شوند، ممکن است در رقابت ضربه بخورد. نامزدهای بازنده همچنان می توانند با جمع آوری امضا واجد شرایط رای گیری اولیه 25 ژوئن شوند، بنابراین رای دهندگان جمهوری خواه در نهایت تصمیم خواهند گرفت که چه کسی جانشین رامنی شود.

در نهایت، کاندیدای موفق در مرحله مقدماتی، نامزدی خواهد بود که نشان می‌دهد با ارزش‌های کلی جمهوری‌خواهان یوتا همسو می‌شود، نه فردی که می‌تواند موضع راست افراطی را بگیرد، حتی اگر به آنها کمک کند. دیمون کان، رئیس دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه یوتا، گفت: به نوعی با نمایندگان.

این مسابقه پرجمعیت که شامل یک نماینده کنگره، رئیس سابق مجلس قانونگذاری ایالتی و یک وکیل پسر یک سناتور سابق است، نه تنها لحن محافظه‌کاری یوتا پس از رامنی را تعیین می‌کند، بلکه احتمالاً به عنوان یک تورنسل خواهد بود. آزمون محبوبیت ترامپ در ایالت کندوی عسل

انتظار می‌رود نزدیک‌ترین افراد به رئیس‌جمهور سابق، یعنی براد ویلسون، رئیس سابق مجلس نمایندگان، عملکرد خوبی در این کنوانسیون داشته باشند. اما دانشمندان علوم سیاسی مانند جیمز کوری از دانشگاه یوتا پیش بینی می کنند که نامزد معتدل تری مانند جان کرتیس، نماینده ایالات متحده، در انتخابات مقدماتی پیروز خواهد شد.

“این نوعی از ایالت است که من فکر می‌کنم شما در واقع کمی مزیت دارید که بیشتر مخالف ترامپ هستید، هرچند نه به شدت و با صدای بلند، چیزی که در اکثر ایالت‌هایی که رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به آن علاقه دارند پیدا نمی‌کنید. “کاری گفت.

اگرچه ترامپ در حزب ایالت نفوذ کرده است، اما مدت هاست که با اعضای کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان، که معمولاً به عنوان کلیسای مورمون شناخته می شود، که حدود نیمی از جمعیت 3.4 میلیونی ایالت را تشکیل می دهند، محبوبیت نداشته است.

کورتیس 63 ساله فعالانه سعی کرده از ترامپ و حتی رامنی فاصله بگیرد و قول داده که راه خود را به سنا باز کند. با این حال، سوابق او در تحت فشار گذاشتن جمهوری‌خواهان در کنگره برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی – تقریباً به همان روشی که رامنی از اعضای حزب خواست تا از ترامپ جدا شوند – باعث شده است که بسیاری بین این دو تشابهاتی ایجاد کنند.

حتی ویلسون 55 ساله که اوایل سال جاری از ترامپ حمایت کرد، به سختی از رئیس جمهور سابق در مبارزات انتخاباتی نام برد. این اقدام نشان دهنده انحراف بسیاری از نامزدهای راست افراطی در ایالت های دیگر است که سعی کرده اند از قدرت سیاسی ترامپ برای پیروزی در رقابت های خود استفاده کنند.

کری انتظار دارد که نامزدی حزب در ایالتی که نمایندگان جمهوری خواه اغلب نماینده اعضای گسترده تر حزب نیستند، وزن کمی داشته باشد. خود رامنی در کنوانسیون های گذشته توسط نمایندگان هو شد و حتی در سال 2018 نامزدی را از دست داد، اما همچنان در رای مردم سراسر ایالت به دست آورد.

به ویژه، نامزدها به دنبال تایید رامنی نبودند، که کان گفت در رقابت با رئیس جمهور مستعفی غیرمعمول است. چندین نفر برای حمایت از همکار محافظه‌کارتر او که در میان نمایندگان محبوب است، نگاه کرده‌اند، اما لی هنوز کسی را در رقابت‌های سنا تایید نکرده است.

کرتیس، ویلسون و تاجر جیسون والتون قبلاً با جمع‌آوری امضا، جایگاهی را در رأی‌گیری اولیه کسب کرده‌اند. و این گزینه تا اواسط ژوئن برای چندین نفر دیگر از جمله برنت اورین هچ، پسر باسابقه‌ترین سناتور ایالات متحده در یوتا، مرحوم اورین هچ، باقی می‌ماند.

طبق گزارش کمیسیون انتخابات فدرال، ویلسون حدود 2 میلیون دلار از هوادارانش جمع آوری کرد و 2.8 میلیون دلار دیگر به کمپین خود وام داد. کرتیس حدود 3 میلیون دلار جمع آوری کرده است که شامل پول باقی مانده از پیشنهاد قبلی او برای کنگره می شود.

کنوانسیون روز شنبه همچنین نامزدهای جمهوری خواه را برای فرمانداری، کنگره و دیگر مناصب برجسته انتخاب خواهد کرد. فرماندار فعلی اسپنسر کاکس با رقبای قابل توجهی روبرو است، اما کان و کری انتظار دارند که جمهوریخواه میانه رو حتی اگر به عنوان نامزد حزب انتخاب نشود، در انتخابات مقدماتی پیروز شود.

هانا شوئنبام، آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید