دولت فدرال قصد دارد خرس های گریزلی را به منطقه کاسکید شمالی واشنگتن بازگرداند


سیاتل (AP) – دولت فدرال قصد دارد خرس‌های گریزلی را به مناطقی از شمال غربی و شمال مرکزی واشنگتن بازگرداند که در آنجا عمدتاً نابود شده‌اند.

برنامه‌هایی که این هفته توسط سرویس پارک‌های ملی و خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده اعلام شد، خواستار رهاسازی سه تا هفت خرس در سال به مدت پنج تا ده سال برای رسیدن به جمعیت اولیه 25 نفر است. هدف این است که در نهایت جمعیت در منطقه بازسازی شود. در این منطقه 200 خرس 60 تا 100 ساله وجود دارد.

گریزلی‌ها در منطقه Lower 48 در معرض خطر انقراض در نظر گرفته می‌شوند و در حال حاضر چهار منطقه از شش منطقه بازیابی در بخش‌هایی از مونتانا، آیداهو، وایومینگ و شمال شرقی واشنگتن را اشغال می‌کنند. خرس های پروژه مرمت از مناطقی با جمعیت سالم می آیند.

به گفته این آژانس، از سال 1996 هیچ شواهد تایید شده ای از گریزلی در اکوسیستم آبشار شمالی در ایالات متحده وجود ندارد. اکوسیستم بزرگ‌تر آبشارهای شمالی تا کانادا گسترش می‌یابد، اما این طرح روی سمت ایالات متحده متمرکز است.

دان استرایکر، مدیر مجتمع خدمات پارک ملی کاسکید شمالی، گفت: “ما دوباره خرس های گریزلی را در مناظر خواهیم دید که رشته مهمی را در بافت آبشارهای شمالی بازسازی می کند.”

به گزارش سیاتل تایمز، هنوز مشخص نیست که کار بازسازی چه زمانی آغاز خواهد شد.

زیستگاه های تکه تکه شده به دلیل رودخانه ها، بزرگراه ها و تأثیرات انسانی باعث می شود که گرزلی ها به طور طبیعی منطقه را دوباره سکنی گردانند.

به گفته سرویس پارک، قتل‌ها توسط تله‌گذاران، معدنچیان و شکارچیان جایزه در دهه 1800، اکثر جمعیت آبشارهای شمالی را تا سال 1860 از بین برد. این آژانس گفت که بقیه جمعیت بیشتر با عواملی از جمله مشکل یافتن جفت و سرعت پایین تولید مثل مواجه هستند.

آژانس‌های فدرال قصد دارند خرس‌ها را به‌عنوان «جمعیت آزمایشی غیرضروری» معرفی کنند تا «انعطاف‌پذیری مدیریتی بیشتری در صورت بروز موقعیت‌های درگیری» فراهم کنند. این بدان معناست که برخی از قوانین قانون گونه‌های در خطر انقراض را می‌توان کاهش داد تا به مردم اجازه دهد برای دفاع از خود به خرس‌ها آسیب بزنند یا بکشند، یا آژانس‌ها خرس‌هایی را که درگیر درگیری هستند، جابه‌جا کنند. مالکان زمین می توانند از دولت فدرال بخواهند که اگر خرس ها تهدیدی برای دام ها هستند، آنها را حذف کند.

بخش آمریکایی اکوسیستم آبشار شمالی از نظر اندازه شبیه به ایالت ورمونت است و شامل زیستگاه لانه‌ها، حیوانات و گیاهانی است که غذای خرس‌ها را تامین می‌کنند. بیشتر این منطقه توسط فدرال اداره می شود.

آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید